
GN Store Nords opkøb af den danske detailkæde Dansk Hørecenter skal nok næppe ses som det første skridt i en storstilet opkøbsstrategi fra den danske høreapparatproducent. Snarere tværtimod, forklarer Sydbank-analytiker Morten Imsgard.
”Det er en kæde, GN har haft et meget tæt samarbejde med, og derfor er det mest naturligt, at selskabet træder til og køber det. For hvis man ikke selv byder ind, når de her detailkæder kommer til salg, så står der en konkurrent klar i kulissen, og den konkurrent vil som det første træk som ny ejer smide alle GN’s produkter ud og putte sine egne ind,” siger han og fortsætter:
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app