Sårplejedivision boomer hos Coloplast-konkurrent

Mens det er gået trægt for britiske Smith & Nephew som helhed i andet kvartal, er selskabets sårplejedivison, der konkurrerer med Coloplast, gået markant frem.
RITZAU FINANS

Omsætningen i divisionen Advanced Wound Management, AWM, steg med 10 pct. til 333 mio. dollar fra 255 mio. dollar mens driftsresultatet steg til 62 mio. dollar fra 57 mio. dollar. Det skriver Smith & Nephew i regnskabet.

"AWM havde endnu et glimrende kvartal. Vi voksede markant mere end markedet, som vi estimerer til at have vokset med 2 pct.," skriver Smith & Nephew og fortsætter:

"Vi har leveret omsætningsvækst på tværs af alle segmenter. I etablerede markeder voksede USA med dobbeltcifrede rater for andet kvartal i træk. I andre etablerede markeder voksede vi 4 pct. med vækst i alle regioner. I nye markeder fortsatte den positive trend med en vækst på 25 pct."

Smith & Nephew fastholder sine forventninger til hele året i regnskabet.

"Vores overordnede forventninger er uændrede. Inden for denne guidance, hvis man kigger på omsætningsvækst relativt til markedet, forventer vi, at AWM vil outperforme stærkt, traume-divisionen vil være en smule foran og sportmedicin på linje med, skriver Smith & Nephew.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også