Sårplejedivision boomer hos Coloplast-konkurrent
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article4637543.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Smith_Nephew_CorpMark_RGB.jpg)
Omsætningen i divisionen Advanced Wound Management, AWM, steg med 10 pct. til 333 mio. dollar fra 255 mio. dollar mens driftsresultatet steg til 62 mio. dollar fra 57 mio. dollar. Det skriver Smith & Nephew i regnskabet.
"AWM havde endnu et glimrende kvartal. Vi voksede markant mere end markedet, som vi estimerer til at have vokset med 2 pct.," skriver Smith & Nephew og fortsætter:
"Vi har leveret omsætningsvækst på tværs af alle segmenter. I etablerede markeder voksede USA med dobbeltcifrede rater for andet kvartal i træk. I andre etablerede markeder voksede vi 4 pct. med vækst i alle regioner. I nye markeder fortsatte den positive trend med en vækst på 25 pct."
Smith & Nephew fastholder sine forventninger til hele året i regnskabet.
"Vores overordnede forventninger er uændrede. Inden for denne guidance, hvis man kigger på omsætningsvækst relativt til markedet, forventer vi, at AWM vil outperforme stærkt, traume-divisionen vil være en smule foran og sportmedicin på linje med, skriver Smith & Nephew.
Relaterede artikler
Coloplast: Design bliver et konkurrenceparameter
For abonnenter
Coloplast scorer topkarakter
For abonnenter