MedWatch

Sårplejedivision boomer hos Coloplast-konkurrent

Mens det er gået trægt for britiske Smith & Nephew som helhed i andet kvartal, er selskabets sårplejedivison, der konkurrerer med Coloplast, gået markant frem.

Omsætningen i divisionen Advanced Wound Management, AWM, steg med 10 pct. til 333 mio. dollar fra 255 mio. dollar mens driftsresultatet steg til 62 mio. dollar fra 57 mio. dollar. Det skriver Smith & Nephew i regnskabet.

"AWM havde endnu et glimrende kvartal. Vi voksede markant mere end markedet, som vi estimerer til at have vokset med 2 pct.," skriver Smith & Nephew og fortsætter:

"Vi har leveret omsætningsvækst på tværs af alle segmenter. I etablerede markeder voksede USA med dobbeltcifrede rater for andet kvartal i træk. I andre etablerede markeder voksede vi 4 pct. med vækst i alle regioner. I nye markeder fortsatte den positive trend med en vækst på 25 pct."

Smith & Nephew fastholder sine forventninger til hele året i regnskabet.

"Vores overordnede forventninger er uændrede. Inden for denne guidance, hvis man kigger på omsætningsvækst relativt til markedet, forventer vi, at AWM vil outperforme stærkt, traume-divisionen vil være en smule foran og sportmedicin på linje med, skriver Smith & Nephew.

Mere fra MedWatch

Sanofi vil kun købe Horizon kontant

Både Amgen, Johnson & Johnson og Sanofi bejler til et opkøb af amerikanske Horizon Therapeutics, der markedsfører øjenmidlet Tepezza, som er udviklet af Genmab.

MT Højgaard skal bygge for Novo Nordisk i Bagsværd

Byggekoncernen MT Højgaard får del i en milliardaftale med Novo Nordisk, der har planer om at udvide produktionsfaciliteterne i Bagsværd for milliarder. Højgaards del af byggesummen løber op i ca. 600 mio. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier