Det er bestemt ikke manglende vilje fra børsnoterede Össur, der har gjort, at selskabet ikke har foretaget ret mange opkøb i løbet af de seneste år. Mulighederne har ganske enkelt ikke været der, men topchefen holder stadig et vågent øje.
”Vi har længe haft en strategi om at vokse igennem opkøb. Det har vi tidligere gjort, men har ikke været så aktive i de seneste år. Det skyldes ikke, at vi ikke har haft lyst, men vi har ikke kunnet lande opkøb til den pris og de vilkår, som vi gerne ville,” siger Jón Sigurðsson, adm. direktør i Össur, til MedWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MedWatch
ALK forlader Tyrkiet efter mislykket lancering: "Hvis du får en gammel karklud for dine produkter, er det en dårlig forretning"
En række forhold gjorde det umuligt for ALK at etablere en fornuftig forretning i Tyrkiet, og den danske allergikoncern forlader derfor markedet, mens den også skærer salgsstyrken i Italien og Spanien ind til benet. Strategien er i stedet at satse hårdt på markeder med større potentiale, forklarer topchef Carsten Hellmann.