
Coloplasts engelske konkurrent Smith & Nephew oplevede et faldende overskud i sit første kvartal, men divisionsområdet sårpleje brillerede. Det er netop på det område, at Coloplast og det britiske selskab er i direkte konkurrence.
Omsætningen var helt på linje med forventningerne på 1,08 mia. dollar i kvartalet, mens resultatet per aktie landede på 15,8 cent mod 17,8 cent i første kvartal 2012. Området med avanceret sårpleje voksede med 12 pct. til 315 mio. dollar i kvartalet. Det skyldes ikke mindst opkøbet af Healthpoint Biotherapeutics, som Smith & Newphes købte i slutningen af 2012.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app