MedWatch

Coloplast-rivals resultat dykker

Den britiske medicokæmpe Smith & Nephew kom ud med en mindre top- og bundlinje i kvartalet end sidste år. På sårplejeforretningen vokser selskabet dog betydeligt.

Coloplasts engelske konkurrent Smith & Nephew oplevede et faldende overskud i sit første kvartal, men divisionsområdet sårpleje brillerede. Det er netop på det område, at Coloplast og det britiske selskab er i direkte konkurrence.

Omsætningen var helt på linje med forventningerne på 1,08 mia. dollar i kvartalet, mens resultatet per aktie landede på 15,8 cent mod 17,8 cent i første kvartal 2012. Området med avanceret sårpleje voksede med 12 pct. til 315 mio. dollar i kvartalet. Det skyldes ikke mindst opkøbet af Healthpoint Biotherapeutics, som Smith & Newphes købte i slutningen af 2012.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier