MedWatch

Coloplast afviser trussel fra rivals oprustning

Ærkerivalen til Coloplast hælder relativt set langt flere penge i opkøb, forskning og udvikling for at sikre produktporteføljen i fremtiden. Det har dog ingen betydning for Coloplast, mener topchef Lars Rasmussen.

Foto: Niels Hougaard / Jyllands-Posten

Smith & Nephew, der konkurrerer med danske Coloplast, har over de seneste par år oprustet for at sikre forretningen i fremtiden. Koncernen bruger flere penge på forskning og udvikling, og så skal et nyligt milliardopkøb sørge for at sikre spændende produkter til pipelinen.

Faktisk investerer den britiske konkurrent en god del mere i forskning og udvikling, end Coloplast gør relativt set. I 2012 udgjorde Smith & Nephews udgifter til forskning og udvikling 4,1 pct. af omsætningen. Det er hele 2 procent mere af omsætningen end i 2010.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier