MedWatch

”Vi har haft udfordringer med at bevare markedsandelen”

Dansk høreapparatforhandler har haft stilstand i 2012, men har større forventninger til 2013 på grund af alliance mellem australsk og dansk høreapparatproducent.

Foto: Colourbox

Med en bruttofortjeneste på 14,4 mio. kr. i 2012 har Danaflex, der er den danske forhandler af australske Cochlears høreapparater, haft en vækst på 2,5 pct. i forhold til året før. Driftsresultatet er dog faldet med 2,7 pct. i perioden, så det nu udgør 6,4 mio. kr.

”Vi har haft udfordringer med at bevare markedsandelen, da det nyeste produkt blev kaldt tilbage i 2010, og dermed har vi et produkt, der er syv år gammelt, men det er stadigvæk det mest holdbare,” forklarer direktør Kristian Skov Alanin til MedWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 21

Et udbrud af abekopper giver travlhed hos Bavarian Nordic, der har opjusteret forventningerne til året efter stort salg. Og så har to markante danskere forladt deres stillinger hos Pfizer og Ascendis. Gik du glip af noget?

Analytikere ser købere til GN men tvivler på et salg

Med en lav værdiansættelse, en høj strukturel værdi og ingen dominerende aktionærer giver det god mening, hvis internationale kapitalfonde og industrielle spillere lige nu lurer på at købe høre- og lydkoncernen GN Store Nord, mener to analytikere, men om det reelt kommer til at ske, tvivler de dog på.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier