
Det skal være omkostningseffektivt at benytte telemedicinske løsninger. Derfor har en række aktører sat sig for at afdække, hvordan man mest enkelt, bedst og billigst kan varetage og løse flere af de trivielle eller rutineprægede opgaver i forbindelse med telemedicin.
Projektet har fået 3,1 mio. kr. til i løbet af et år at udvikle og teste et såkaldt servicecenter, der kan håndtere oplagte opgaver i forbindelse med telemedicinen. Det kan være logistiske opgaver som opsætning, rengøring og levering af telemedicinsk udstyr. Eller det kan være rådgivning og support, samt overvågning af de data, som udstyret trækker fra patienten.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app