
På trods af en sløv omsætningsvækst på 0,5 pct. i første kvartal er der ingen sure miner hos administrerende direktør i Ambu, Lars Marcher. Han er overbevist om, at selskabet vil hente det tabte ikke mindst i kraft af, at salget selskabets nye produkter fra efter 2009 for første gang overstiger 10 pct. af den samlede omsætning.
"Det har været vigtigt for os i den her periode at sætte fuld blus på innovation, fordi jeg tror, det er sådan, vi skal komme over krisen, så det er en milepæl for os, at det er lykkes at komme over 10 pct. Det er vi glade for, fordi indtrængningshastigheden i vores branche er lavere end i andre brancher, men når den så er der, så accelerer den hurtigere end normalt, fordi nye procedurer i forbindelse med produktet bliver en del af dagligdagen," siger Lars Marcher.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app