Pentax vil erobre 20 pct. af markedet med nyt engangsbronkoskop

Den japanske medicogigant Pentax lancerer et bronkoskop til engangsbrug med målet om at opnå en markedsandel på mindst 20 pct. Dermed føjer endnu en bejler sig til et marked i vækst, som danske Ambu sidder solidt på og har store ambitioner for.
Hiroshi Suziki, adm. direktør i Hoya Corporation (tv.) og Pentax-ceo Fumio Urano (t.h.) ryster hænder efter et pressemøde i december 2006 for at annoncere Hoyas køb af Pentax for 771 mio. dollars.
Hiroshi Suziki, adm. direktør i Hoya Corporation (tv.) og Pentax-ceo Fumio Urano (t.h.) ryster hænder efter et pressemøde i december 2006 for at annoncere Hoyas køb af Pentax for 771 mio. dollars.

Konkurrencen spidser til for det danske medicoselskab Ambu på markedet for pulmonære engangsendoskoper, dem som også kaldes for bronkoskoper eller luftvejstuber.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også