MedWatch

Abbott levede højt på diabetespleje i 2018

Omsætningen hos Abbott tog et pænt løft i 2018 efter vækst i alle fire forretningsområder. Højdespringeren er i medico, hvor et nyt diabetessystem står for den største fremgang.

Foto: Abbott/ PR

Abbott er kommet ud af 2018 med vækst på både top- og bundlinje, og mens der er fremdrift i alle fire forretningsben, så er det klart medicoporteføljen, som vokser mest.

Her er salget vokset med 9,1 pct., mens den næststørste vækst kommer i porteføljen for etablerede medicinalprodukter, hvor væksten er på 7 pct. Inden for diagnostik og ernæring er salget vokset med henholdsvis 6,7 pct. og 5,2 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Selvtests til skoleelever er på lager – nyt udbud sat i gang

Der ligger antigentests klar på lager fra tidligere indkøb, og de dækker i første omgang behovet for selvtests til skoleelever, som Regeringen og KL forleden besluttede skal supplere de kommunale skolers testindsats. En nyt udbud er netop skudt i gang for at dække efterspørgslen, når lagrene er tømte, oplyser styrelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier