Storbank skeptisk om Novos væksthåb

Den internationale investeringsbank JP Morgan Cazenove har mistet troen på Novos Xultophy og har næsten halveret sit salgsestimat.

Den store priskrig i USA vil få væsentlig betydning for Novo Nordisks nye væksthåb Xultophy. Det skriver Berlingske Business på baggrund af en ny analyse fra den internationale investeringsbank JP Morgan Cazenove.

Her sænker investeringsbanken sit salgsskøn fra cirka 7,5 mia. kr. til nu omkring 4 mia. kr. i 2020.

”Den store ændring, vi har foretaget, er at reducere vores forventninger til Xultophy med omkring 45 procent fra 2017 til 2020, da vi mener, at det er sandsynligt, at de amerikanske betalere vil betragte det som et nicheprodukt,” skriver JP Morgan i analysen.

Xultophy er en kombination af Victoza og Tresiba.

 Novos amerikanske insulinssalg faldt

 Ærkerival kan fange Novo-håb i slem kattepine

 Danske: Aggressive Lilly presser Novo 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også