MedWatch

Flere selskaber fejler på potentielt milliardmarked

To selskaber har i denne uge måttet kaste håndklædet i ringen på et lovende nyt terapiområde, som Novo Nordisk også satser på. Blandt dem er en af den danske diabeteskoncerns nærmeste rivaler.

Foto: Colourbox

En lang række aktører i biotek- og medicinalindustrien har på det seneste fået øjnene op for det spæde, men yderst lovende marked for behandling af sygdommen ikke-alkoholisk steatohepatitis (NASH) – eller fedtlever på jævnt dansk.

Det er et marked, som Deutsche Bank tidligere har vurderet til at kunne vokse til en værdi på 200 mia. kr. inden for ti år, men på nuværende tidspunkt er der ikke nogen markedsførte lægemidler mod sygdommen. Den markedsudsigt og konkurrencesituation er også noget, der har fået flere af sværvægterne i industrien til at slå øjnene op.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier