Novo-toppen nægter store opkøb, men hvorfor egentlig?

Analyse: Verdens største medicinalselskaber foretager det ene store opkøb efter det andet. Alligevel har Novo Nordisk igennem en årrække valgt en helt anden strategi.
Foto: Carsten Bundgaard
Foto: Carsten Bundgaard
Af BENJAMIN WERNER CHRISTENSEN

Novo Nordisk-toppen har nok engang slået fast med syvtommersøm, at man har i sinde at holde sig fra det boomende marked for opkøb (M&A). Og igen er det sket på et tidspunkt, hvor de største konkurrenter som franske Sanofi, schweiziske Roche og amerikanske Eli Lilly ufortrødent, lidt sat på spidsen, fortsætter med at indgå den ene milliardhandel efter den anden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også