Lanceringen af Tresiba slår Sanofis Toujeo

Nye amerikanske recepttal indikerer, at Tresiba har fået en langt stærkere start i USA, end det rivaliserende produkt fra Sanofi, Toujeo, fik for ni måneder siden.
Foto: Jens Lindhe
Foto: Jens Lindhe
AF RITZAU FINANS

Novo Nordisks nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, er kommet bedre fra start på det amerikanske marked, end den franske rival Sanofi gjorde, da selskabet lancerede sit konkurrerende middel Toujeo omkring ni måneder tidligere. Det indikerer recepttal ifølge Bloomberg Intelligences medicinalanalytiker, Sam Fazeli.

Tresiba stod på 12.644 recepter i februar, hvilket var anden måned på markedet efter lanceringen. I maj sidste år - to måneder efter lanceringen - var det tilsvarende recepttal for Toujeo 10.424, noterer Bloomberg.

Lanceringen af Tresiba har dog ikke rykket markedsandele. Sanofis andel af markedet for langtidsvirkende insulinanaloger var uændret på 75 pct. i februar. Det er fortsat Sanofis supersællert Lantus, der står på langt de fleste recepter.

Novo Nordisks Tresiba og Levemir sidder på de resterende 25 pct. af det amerikanske marked for langtidsvirkende insulinanaloger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også