Novos guldhåb bevæger sig i oprørt farvand

Novo Nordisk bliver tvunget til at give større og større rabatter til de amerikanske storkunder, og det gør, at selskabets egne prisstigninger reelt er uden effekt. Nye rabatter kan blive nødvendige, hvis det store håb Tresiba for alvor skal slå igennem.
Jesper Brandgaard | Foto: Novo Nordisk/PR
Jesper Brandgaard | Foto: Novo Nordisk/PR
AF BENJAMIN WERNER CHRISTENSEN

Novo Nordisk står over for de hidtil største udfordringer på det lukrative amerikanske marked. Selskabet er nemlig dybt afhængig af en stærk lancering af det store milliardhåb, den langtidsvirkende basalinsulin Tresiba.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også