Abbott teamer op med fodboldstjerne

Det amerikanske medicoselskab Abbott slår nu sig sammen med en af fodboldens allerstørste stjerner, portugisiske Cristiano Ronaldo, som skal være ambassadør for et særligt program.

Du bør donere blod oftere. Det er det simple budskab, som den portugisiske fodboldspiller Cristiano Ronaldo skal hjælpe med at udbrede.

Det amerikanske medicoselskab Abbott har således teamet op med superstjernen, som skal være global ambassadør for initiativet "Be the 1", der skal inspirere unge mennesker rundt om i verden til regelmæssigt at donere blod.

"Vi kan alle gøre en forskel ved at donere blod. Hver donation kan gavne op til tre personer i nødsituationer og langsigtede medicinske behandlinger," siger Cristiano Ronaldo i en pressemeddelelse.

Det er ikke kun for Cristianos blå øjnes skyld, at Abbott investerer i et sådan samarbejde. Selskabets testredskaber screener mere end 50 pct. af verdens blodforsyning.

Mens fodboldstjernen er en ganske god forretning i sig selv, så er Abbott bestemt heller ikke nogen letvægter. Selskabet, der blandt andet udvikler diagnostisk og medicinsk udstyr til behandling af diabetes og infektionssygdomme, omsatte således i 2014 for hele 124 mia. kr., mens bundlinjen viste et overskud på 10,53 mia. kr.

 Novo opretter professionelt cykelhold

 J&J indgår nyt fodboldsponsorat

 Formel 1-samarbejde optimerer medicinalgigants produktion 

 Abbott leverer stort set som forventet

 Abbotts og AbbVies danske datterselskaber viser igen flotte resultater efter opsplitning

 Abbott overtager to hjerteklapselskaber 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også