Novo Nordisk tager betalerne "meget nøje med i ed"

Medicinalselskaber er i højere grad end tidligere nødt til at forholde sig til de amerikanske betalere, som bliver stadigt mere magtfulde. "Hvis vi ikke får fat i de rigtige patienter, så vil vores strategi kollapse på et tidspunkt," siger Jakob Riis, koncerndirektør, China, Pacific & Marketing i Novo Nordisk.
Foto: Mikkel Berg Pedersen
Foto: Mikkel Berg Pedersen

Hvis man som medicinalselskab skal have kommerciel succes på den lange bane, så er man nødt til at sørge for, at betalerne ikke bliver bekymrede for, om deres udgifter eksploderer på den korte bane.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også