Sådan ser Novo resten af 2015

Novo Nordisk har leveret et solidt halvårsregnskab og ser nu frem mod resten af 2015, hvor der både forventes robust salg, men også en lang række udfordringer i form af blandt andet højere rabatter i USA, øget konkurrence og Kina.
Foto: Carsten Bundgaard
Foto: Carsten Bundgaard

Med en omsætningsvækst på 25 pct., en driftsindtjeningsvækst på 57 pct. og en bundlinjevækst på 35 pct. har Novo Nordisk haft et solidt første halvår i 2015, også selv om en relativt betragtelig del af væksten kan henføres til valutakursmedvind.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu