Nu sælger Saxenda for 1 mio. dollars om ugen

Novo Nordisks fedmemedicin Saxenda har rundet 1000 recepter og 1 mio. dollars i omsætning om ugen i USA. Et investorsite kalder udviklingen ”bedre end forventet”.
Foto: Torben Åndahl
Foto: Torben Åndahl

I slutningen af april lancerede den danske medicinalkoncern Novo Nordisk sit nyeste lægemiddelhåb i USA. Saxenda, som er et lægemiddel til behandling af svær fedme, skal være med til at åbne et helt nyt marked for den danske diabeteskoncern. Og få måneder efter lanceringen går tingene bedre, end man kunne have forventet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også