Novo Nordisk gav rekordstore rabatter i 2014

Konkurrencen på det amerikanske marked for diabetesbehandling er taget til samtidig med, at flere amerikanere er blevet en del af den offentlige sygesikring. Det tvinger selskaberne, deriblandt Novo Nordisk, til at give større og større rabatter.
Foto: Cecilie Smetana/Polfoto/Arkiv
Foto: Cecilie Smetana/Polfoto/Arkiv
AF BERTIL BARKHOLT FRUELUND

Der er hård konkurrence på det amerikanske marked for diabetesbehandling. Det tvinger Novo Nordisk til at give markante rabatter, når selskabet sælger sine produkter til de store indkøbere. Tendensen er styrket i 2014, hvor rabatterne nåede rekordniveauer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også