Novo Nordisk-rival presset på prisen i USA

Prisfesten på det amerikanske marked er slut for insulin-producenterne. Det mærker amerikanske Eli Lilly, der ligesom Novo konkurrerer benhårdt om markedsandele på verdens største marked for insulin-præparater.
Foto: Eli lilly/PR
Foto: Eli lilly/PR
Bertil Barkholt Fruelund

De amerikanske købere er blevet sværere at lokke til at betale højere priser for insulin. Det har Novo Nordisks amerikanske konkurrent Eli Lilly mærket i fjerde kvartal og selskabets ledelse bekræfter, at konkurrencen er øget.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også