Novo afviser priskrig

Novo Nordisk har en anden opfattelse af det amerikanske marked end konkurrenten Sanofi.
Foto: Torben Åndahl
Foto: Torben Åndahl

Konkurrencen på det amerikanske marked er øget, men der er bestemt ikke tale om priskrig. Sådan lyder meldingen fra Jesper Høiland, landechef for Novo Nordisk i USA. Det skriver Børsen.

"Priskrig er der ikke tale om, for vi er ikke interesseret i en priskrig. Vi har holdt fast i den strategi, som vi hele tiden har haft på vores priser, og der mener vi, at vores produkter skal konkurrere lige med konkurrenten med lige adgang til markedssegmentet," siger Jesper Høiland til Børsen.

Udmeldingen kommer kort tid efter, at den franske konkurrent Sanofi, der i Lantus har verdens bedst sælgende lægemiddel, har været i markedet og melde om hårdt prispres. Senest har selskabet fyret topchef Chris Viehbacher og er nu på jagt efter en ny mand til topposten - med overvejende sandsynlighed en franskmand.

På nuværende tidspunkt er det hovedsageligt Novo Nordisks lægemiddel Levemir, der konkurrerer med Lantus. På sigt er det forventningen, at konkurrencen vil komme til at stå mellem Novo Nordisks lægemiddel Tresiba og Toujeo fra Sanofi, der er et kombinationsmiddel og ses som aftageren for netop Lantus.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også