Dukse-image bliver til afkast for Novo Nordisk

Novo Nordisk og administrerende direktør Lars Rebien bruger meget tid på projekter, der på overfladen intet har med afkast og indtjening at gøre. De mange initiativer giver dog dividender på langt sigt og gøder jorden for fremtidens overskud, fortæller diabetesgigantens topchef.
Foto: Carsten Bundgaard
Foto: Carsten Bundgaard
Af BERTIL BARKHOLT FRUELUND

Novo Nordisk er en virksomhedsduks. En duks i en grad, hvor Novo Nordisk ikke bare ville sidde forrest i klassen, men ville være ham, der hjalp andre elever med lektierne og viskede tavlen ren, når dagen var slut. Selskabets rapporterer næsten lige så meget om bæredygtighed og medarbejderudvikling som om den økonomiske udvikling og over hele verden støtter Novo Nordisk projekter, der skal forebygge diabetes.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også