Det er vigtigt at komme først, men…

At være den første til at lancere et produkt på markedet med nye lægemidler er vigtigere nu end førhen, konkluderer McKinsey i ny rapport, men det er ikke essentielt. Næsten 500 lanceringer er blevet analyseret.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
MAZ PLECHINGER

Sanofi og Amgen kæmper om at komme først med en ny type kolesterolmedicin. Merck & Co fører kapløbet om at lancere PD-1-lægemiddel mod kræft, og i onsdags slog Eli Lilly og AstraZeneca sig sammen om udviklingen af en mulig Alzheimers-behandling i håbet om at slå Lundbeck på målstregen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også