Novo Nordisk vil generobre det tyske marked

Danske Novo Nordisk har blødt markedsandele på det tyske marked, men bl.a. nye takter fra myndighederne skal vende udviklingen.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
Af Ritzau Finans

Novo Nordisk vil nu genvinde de tabte markedsandele på selskabets vigtigste europæiske marked, Tyskland. Novos nye direktør i landet, Krisja Vermeylen, håber, at det kan ske ved at lancere nye diabetesmidler, skriver Berlingske Business.

Rivalen Sanofi har vundet markedsandele fra Novo Nordisk med sit langtidsvirkende insulin Lantus og med en salgsstyrke, der overgår det danske selskab.

Dog har Novo ingen ambitioner om at øge sin salgsstyrke for at generobre markedet. Ifølge Krisja Vermeylen har de tyske myndigheder været tilbageholdende med at give tilskud til ny medicin på grund af en sundhedsreform, der blev indført i 2011.

Men nu bløder myndighederne atter op for at yde tilskud til ny og innovativ diabetesmedicin, hvilket skal bane vejen for, at det danske selskab kan genvinde de tabte tyske markedsandele.

 Novo skifter strategi i Tyskland

 Novo dropper tysk Tresiba-lancering

 Novo: Tysk evaluering vil tidligst få effekt i 2015 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også