Lundbeck-CFO: Selincro-salg afhænger tungt af tilskud

Først i 2015 forventer Lundbeck, at selskabets alkoholpille, Selincro, bidrager væsentligt til toplinjen. Tilskud er dog altafgørende.
Foto: Lundbeck/PR
Foto: Lundbeck/PR
Af Ritzau Finans

Lundbecks alkoholpille Selincro er endnu ikke for alvor begyndt at bidrage til den samlede omsætning i selskabet, men forventningerne til de kommende år er store.

Indtil nu er Selincro blot lanceret med tilskud på få markeder, og indtil midlet rammer de mere betydende markeder, skal man ikke forvente bragende salgsvækst.

Allerede i 2014 håber Lundbeck dog at entrere nogle af de større europæiske markeder med tilskud, og i 2015 forventes Selincro at bidrage væsentligt til medicinalselskabets omsætning.

"Vi håber, at vi virkelig får hul på prisgodkendelserne i de store lande i 2014. Når vi går ud af 2014, forventer vi, at man kan se, at det ser fornuftigt ud med salget, og så forventer vi, at det for alvor tager fart i 2015. Men det er altafgørende, at vi får tilskud," siger Anders Götzsche, der er finansdirektør hos Lundbeck, til Ritzau Finans.

Lundbeck venter, at Selincro kan nå et topsalg på 2-2,5 mia. kr. årligt. De største markeder for midlet er Frankrig, Spanien, England, Tyskland og Italien. Indtil nu er midlet lanceret med tilskud i Skotland og Holland.

 Lundbeck-CFO: Så meget koster den generiske konkurrence

 Analytikere: Glem bare svagt Lundbeck-kvartal

 Lundbeck slutter 2013 med dyk 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også