
Udvikling af lægemidler mod HIV og AIDS ses af mange som et af de mindre attraktive områder for et multinationalt selskab at gå efter, fordi den helt store målgruppe - fattige i tredjeverdenslande - har få penge mellem hænderne. Men det har ikke forhindret det amerikanske biofarmaselskab Gilead i at vokse markant netop gennem salget af HIV og AIDS-medicin.
Koncernens toplinje har taget et spring fra 4,5 mia. dollars i første halvår 2012 til 5,1 mia. dollars i samme periode i 2013, og den vækst skyldes primært porteføljen af HIV og AIDS-lægemidler. Selskabet har seks lægemidler inden for området, hvor salget i halvåret er vokset med 11 pct. i forhold til sidste år.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app