
Der skal fart på den omsætning i Kina, som det japanske medicinalselskab Takeda og det franske medicinalselskab Sanofi står for. De to partnere vil forsøge at få salgsraterne til at vokse, skriver den japanske avis Asahi torsdag morgen med citat fra den adm. direktør Yasuchika Hasegawa hos Takeda. Det skriver Aktiefokus.
Takeda forventer en godkendelse af Nesina på det kinesiske marked senere i år, hvilket er en såkaldt DPP-4-hæmmer til behandling af type 2 diabetes. Sanofi har rettighederne til at sælge lægemidlet på det kinesiske marked.
Novo hyrer 100 nye medarbejdere på Kina-fabrik
Så meget satser dansk life science på Kina
Mere fra MedWatch
Evaxion sikrer sig mulighed for at rejse 100 mio dollar
Biotekselskabet Evaxion Biotech, der arbejder med udviklingen af vacciner og immunterapi baseret på kunstig intelligens, har sikret sig muligheden for at rejse 100 mio. dollar til finansieringen af selskabets drift i tider med uro på de finansielle markeder. Rettidig omhu, lyder det fra den adm. direktør.