Takeda og Sanofi vil sætte gang i kinesisk salg

De to partnere Takeda og Sanofi, der konkurrerer med Novo Nordisk på diabetes-markedet, planlægger at accelerere salget i Kina.
Foto: Sanofi
Foto: Sanofi

Der skal fart på den omsætning i Kina, som det japanske medicinalselskab Takeda og det franske medicinalselskab Sanofi står for. De to partnere vil forsøge at få salgsraterne til at vokse, skriver den japanske avis Asahi torsdag morgen med citat fra den adm. direktør Yasuchika Hasegawa hos Takeda. Det skriver Aktiefokus.

Takeda forventer en godkendelse af Nesina på det kinesiske marked senere i år, hvilket er en såkaldt DPP-4-hæmmer til behandling af type 2 diabetes. Sanofi har rettighederne til at sælge lægemidlet på det kinesiske marked.

 Novo hyrer 100 nye medarbejdere på Kina-fabrik 

 Følg med MedWatch til Kina 

 Så meget satser dansk life science på Kina 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også