MedWatch

Sådan ligger life science-firmaerne på topchefernes image-liste

140 kendte og store danske virksomheder har igen i år fået testet deres brand af Berlingske Business Magasin. Novo Nordisk ligger vanen tro højt, men også andre life science-virksomheder er højt placerede.

Foto: Niels Hougaard / Jyllands-Posten

Hele tre life science-virksomheder er at finde i top-ti på den årlige undersøgelse fra Berlingske Business Magasin,  hvor 4130 erhvervsledere giver deres bedømmelse af 140 forskellige danske virksomheder.

Det er Novo Nordisk på en 2. plads, Novozymes på en 3. plads og Coloplast på en 8. plads.

Målingen har været foretaget i 20 år, de seneste 10 år med den samme metode. Der spørges ind til i alt ni faktorer, som samlet set giver en imagescore. De ni parametre er ledelse, troværdighed, kvalitet, medarbejdere, kommunikation, konkurrenceevne, finansiel styrke, innovation og ansvarlighed.

Sådan ligger life science-virksomhederne på listen, der i år toppes af Lego (sidste års placering i parentes):

2. Novo Nordisk (1.)

3. Novozymes (3.)

8. Coloplast (8.)

21. H. Lundbeck (28.)

25. William Demant Holding (23.)

35. GN Store Nord (42.)

39. Leo Pharma (37.)

60. Nycomed (68.)

61. Alk-Abelló (51.)

Ønsker du at se den fulde liste fra Berlingske Business Magasin kan du finde den her.

Mere fra MedWatch

Analytikere ser købere til GN men tvivler på et salg

Med en lav værdiansættelse, en høj strukturel værdi og ingen dominerende aktionærer giver det god mening, hvis internationale kapitalfonde og industrielle spillere lige nu lurer på at købe høre- og lydkoncernen GN Store Nord, mener to analytikere, men om det reelt kommer til at ske, tvivler de dog på.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier