Sådan ligger life science-firmaerne på topchefernes image-liste

140 kendte og store danske virksomheder har igen i år fået testet deres brand af Berlingske Business Magasin. Novo Nordisk ligger vanen tro højt, men også andre life science-virksomheder er højt placerede.
Foto: Niels Hougaard / Jyllands-Posten
Foto: Niels Hougaard / Jyllands-Posten

Hele tre life science-virksomheder er at finde i top-ti på den årlige undersøgelse fra Berlingske Business Magasin,  hvor 4130 erhvervsledere giver deres bedømmelse af 140 forskellige danske virksomheder.

Det er Novo Nordisk på en 2. plads, Novozymes på en 3. plads og Coloplast på en 8. plads.

Målingen har været foretaget i 20 år, de seneste 10 år med den samme metode. Der spørges ind til i alt ni faktorer, som samlet set giver en imagescore. De ni parametre er ledelse, troværdighed, kvalitet, medarbejdere, kommunikation, konkurrenceevne, finansiel styrke, innovation og ansvarlighed.

Sådan ligger life science-virksomhederne på listen, der i år toppes af Lego (sidste års placering i parentes):

2. Novo Nordisk (1.)

3. Novozymes (3.)

8. Coloplast (8.)

21. H. Lundbeck (28.)

25. William Demant Holding (23.)

35. GN Store Nord (42.)

39. Leo Pharma (37.)

60. Nycomed (68.)

61. Alk-Abelló (51.)

Ønsker du at se den fulde liste fra Berlingske Business Magasin kan du finde den her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også