MedWatch

Novo: Konkurrenter presser os i Kina og Japan

Den danske diabetesgigants markedsandel falder markant i Japan, hvilket især skyldes to faktorer, hvoraf Novo Nordisk ikke umiddelbart har en kortsigtet løsning på den ene. Samtidig fortæller finansdirektør Jesper Brandgaard om baggrunden for faldet i Kina.

Foto: Colourbox

Onsdagens kvartalsregnskab afslørede en bekymrende udvikling for Novo Nordisk. Det går tilbage for det danske selskab i både Japan og Kina.

”Vi har ganske rigtigt mistet markedsandele i Japan. Udfordringen, vi har haft, er, at der har været en bevægelse i Japan fra et traditionelt mix-marked, hvor næsten halvdelen af diabetespatienterne har været på et insulin-mix, hen mod en langt højere andel af type 2-diabetespatienter, der starter på basal insulin,” forklarer selskabets CFO Jesper Brandgaard og uddyber:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 39

Et konsortium står til at overtage Ferrosan Medical Devices, der kan være klar til en børsnotering inden for en femårig tidshorisont. Derudover fortsætter kampen om medarbejderne i branchen, mens Novo Nordisk har indgået en ny aftale. Gik du glip af noget?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier