Novos it-kæmpe fik fin fremgang i 2012

Der var endnu en gang fremgang at spore hos Novo Nordisks it-selskab i 2012. Selskabet nærmer sig en kundeandel uden for selskabet på 50 pct.
Ritzau Finans

NNIT, Novo Nordisks it-selskab, leverede stor vækst i 2012, hvor der blev hentet en række nye kunder til butikken, fremgår det af regnskabet for sidste år.

Den største kunde i butikken er fortsat ejeren, Novo Nordisk, men NNIT har også hentet nye, store kunder til i det forgangne år, fremgår det af regnskabet.

"I 2012 har NNIT haft langt større fremgang end markedet for it-services som helhed. I en tid præget af krise og afskedigelser har NNIT præsteret tocifrede vækstrater i både omsætning og overskud og ansat mange medarbejdere både i Danmark og internationalt, skriver selskabet i regnskabet for 2012.

På det finansielle plan øgede NNIT sin omsætning til 2,0 mia. kr. i 2012 mod 1,8 mia. kr. året før, mens driftsresultatet (EBIT) landede på 216,7 mio. kr. mod 194,4 mio. kr. i 2011.

Det gav et nettoresultat på 144 mio. kr. mod 134,1 mio. kr. et år tidligere.

"Resultatet for 2012 lever op til forventningerne fra årets begyndelse, og det ser vi som udtryk for, at NNIT leverer drifts- og projektydelser i den kvalitet, som markedet efterspørger. I 2012 har vi fortsat indsatsen for at tilpasse virksomheden til markedets krav og forventninger, bl.a. ved at investere markant i driftsstabilitet og øge andelen af global sourcing i NNIT's leverancer," hedder det i regnskabet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også