
Blødermidlet Novoseven klarede sig overraskende godt i årets andet kvartal. Hvor det i første kvartal blev til en nedgang på omkring otte pct., steg omsætningen af Novo Nordisks lægemiddel med 15 pct. i det seneste kvartal sammenlignet med samme periode året før.
"Vi har tidligere anført, at salget af NovoSeven vil svinge mellem kvartalerne, og det ser vi nu her i vores andet kvartal, hvor vi havde en vækst på 15 pct. Den kommer især fra en høj brug i Nordamerika og også nogle få europæiske lande, hvor det har at gøre med den mere udbredte kirurgiske anvendelse af NovoSeven," siger Jesper Brandgaard, CFO i Novo Nordisk.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app