ALK spiller stadig på to heste i adrenalinsats

Allergikoncernen ALK har stadig to skud i bøssen i dets sats på at vinde adrenalinmarkedet. En egenudviklet pen viser fortsat gode takter, ligesom partneren Windgaps løsning endnu ikke har diskvalificeret sig selv. "På et tidspunkt skal vi dog nok vælge en af dem ud," siger topchef Carsten Hellmann.
Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK | Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix
Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK | Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix

Allergispecialisterne fra ALK spiller stadig på to heste i kampen om at blive førende i USA på salg af adrenalinpenne, der bruges til behandling af akutte allergiske reaktioner, også kendt som anafylaksi, forårsaget af f.eks. fødevarer eller bistik.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også