MedWatch

ALK indgår partnerskab i USA – vil erobre marked for adrenalinprodukter

Allergikoncernen ALK går sammen med det Boston-baserede selskab Windgap, der ligesom ALK har udviklet en adrenalinpen. Dermed fuldender ALK sin strategi for at komme ind på det amerikanske adrenalinmarked. ”Jeg ser et stort potentiale,” lyder det fra ALK-boss, Carsten Hellmann.

Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK vil med nyt partnerskab med Boston-selskab erobre det amerikanske adrenalinmarked. | Foto: Niels Ahlmann Olesen / Ritzau Scanpix

Allergispecialisterne fra ALK har en rum tid brygget på en strategi for at indtage en dominerende position på det amerikanske marked for adrenalinpenne.

Selskabet står bag adrenalinpennen Jext, der i dag hovedsageligt sælges i Europa, men den nye strategi, der netop er færdiggjort, skal gøre op med det.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier