ALKs Carsten Hellmann om konkurrenter på milliardmarked for peanutallergi: "Det kan godt være, de er først, men det er langt fra sikkert, de er bedst"

Allergikoncernen ALK indleder i 2022 et sats på markedet for peanutallergi, som selskaberne Aimmune og DBV Technologies længe har gået efter. Men deres resultater hidtil er langt fra prangende, og de vil blot åbne markedet op, snarere end være truende konkurrenter, lyder det fra adm. direktør i ALK, Carsten Hellmann.
Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix
Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix

Det vakte opsigt, da allergikoncernen ALK i februar lod vide, at den ville indlede et kæmpesats på fødevareallergi, der udgør et milliardmarked mange gange større end markedet for respiratoriske allergier, som ALK traditionelt begår sig på.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også