Visiopharm hæver salget 56 pct. efter droppet svensk børsnotering

Ny kapital har gjort det muligt for softwareselskabet Visiopharm at hæve sit salg med 56 pct. på ét år. Året inden faldt salget ellers 10 pct., skriver Børsen.
Foto: Visopharm
Foto: Visopharm

Softwareselskabet Visiopharm er i det seneste regnskabsår lykkedes med at hæve salget 56 pct. til 87,9 mio. kr. for 2018/2019, skriver Børsen.

Det sker efter et år, hvor Visiopharm mistede 10 pct. af salget, fordi ledelsen fokuserede på at hente ny kapital.

Det lykkedes, og de penge er nu investeret i skabe nye salgskanaler og forbedre produktet, som er softwareløsninger til brug i billeddianogistik eller udvikling af nye kræftlægemidler.

Sidste år investerede vi ret meget i at opbygge et salgsudviklingsteam, og det begynder virkeligt at kaste noget af sig," siger medstifter og adm. direktør Michael Grunkin til Børsen, og peger samtidig på, at væksten er sket bredt geografisk og i flere segmenter.

Droppede svensk børsnotering

Som MedWatch tidligere har beskrevet, havde Visiopharm i 2018 planer om at gennemføre en børsnotering i Sverige for at sparke gang i væksten.

Men efter i august 2018 at have sikret sig den friske finansiering på 100 mio. kr., blev de planer lagt på is.

Finansieringen kom fra ATP, som skød 45 mio. kr. i kassen, og Vækstfonden, som kom med 20 mio. kr., mens C.L. Davids fond og den eksisterende investor Northcap Venture hver bidrog med 15 mio. kr.

Dermed blev ejerskabet af Visiopharm holdt i Danmark, og dengang lød det, at ambitionen i selskabet og blandt investorerne er at gennemføre en børsnotering i Danmark i stedet for inden for de kommende 3-5 år.

Visiopharm får 2,2 mio. kr. af den britiske regering til test af udstyr i landets sundhedsvæsen 

Visiopharm køber svensk selskab 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også