ALK vil slå markedet med digitalt sats og direkte kontakt til allergikere

Den digitale satsning i allergikoncernen ALK skal for første gang bevise sit værd ved lanceringen af et nyt kerneprodukt, når firmaet til efteråret udruller en ny tablet. Analyser af blandt andet søgeadfærd på nettet, apps og patienthjemmesider skal få salget hurtigt op i omdrejninger.
Carsten Hellmann har som adm. direktør for ALK sat gang i et stort digitalt sats for virksomheden, som for første gang skal vise sit værd ved lanceringen af et nyt kerneprodukt. | Foto: Niels Ahlmann Olesen / Ritzau Scanpix/
Carsten Hellmann har som adm. direktør for ALK sat gang i et stort digitalt sats for virksomheden, som for første gang skal vise sit værd ved lanceringen af et nyt kerneprodukt. | Foto: Niels Ahlmann Olesen / Ritzau Scanpix/

Tidligere på sommeren fik allergikoncernen ALK godkendt sin tabletvaccine mod træpollenallergi i 17 europæiske lande, hvor den under navnet Itulazax forventes tilgængelig på de første af markederne allerede til efteråret.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også