MedWatch

ALK vil slå markedet med digitalt sats og direkte kontakt til allergikere

Den digitale satsning i allergikoncernen ALK skal for første gang bevise sit værd ved lanceringen af et nyt kerneprodukt, når firmaet til efteråret udruller en ny tablet. Analyser af blandt andet søgeadfærd på nettet, apps og patienthjemmesider skal få salget hurtigt op i omdrejninger.

Carsten Hellmann har som adm. direktør for ALK sat gang i et stort digitalt sats for virksomheden, som for første gang skal vise sit værd ved lanceringen af et nyt kerneprodukt. | Foto: Niels Ahlmann Olesen / Ritzau Scanpix/

Tidligere på sommeren fik allergikoncernen ALK godkendt sin tabletvaccine mod træpollenallergi i 17 europæiske lande, hvor den under navnet Itulazax forventes tilgængelig på de første af markederne allerede til efteråret.

Og få at vinde markedet og sparke gang i salget af trætabletten, tager ALK nye og ikke før anvendte midler i brug til den forestående lancering.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Coloplasts nye skattedetaljer viser enorme nationale forskelle - Danmark blandt de laveste skatteopkrævere

Mens Coloplast betaler godt 20 pct. i effektiv skattesats herhjemme, lægger medicoselskabet næsten 40 pct. i skatteposen af sit overskud i Frankrig, viser nye detaljerede skatteoplysninger fra virksomheden. Størstedelen af medicoselskabets ansatte arbejder i Ungarn, hvor firmaet også betaler den laveste selskabsskat på bare 15 pct, men produktionen er lagt i landet af en række andre årsager, fortæller Coloplast.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier