Sanofis diabetesboss: Prispresset går ikke væk

Mens den franske medicinalgigant Sanofi allerede har tabt terræn i markedet for insulin, forudser diabeteschef Stefan Oelrich, at man vil gå mere tilbage, og det skyldes det blivende prispres.
Foto: Sanofi
Foto: Sanofi

Prispresset på insulin i Europa og særligt i USA kommer til at fortsætte, og derfor kan franske Sanofis diabetesforretning også se frem til, at den allerede hårdt prøvede diabetesforretning skal flere hårde omgange igennem.

Det siger diabeteschef Stefan Oelrich til Børsen.

For mens Sanofis diabetessalg vokser i de nye markeder, er det ikke nok til at opveje tabet i USA og Europa – og det skyldes blandt andet, at Sanofi har været total afhængig  af sin storsællert Lantus. Og det har også gjort selskabet mere sårbart over for prispresset.

"Vores nuværende situation er tungt påvirket af Lantus-situationen i USA, og den er her for at blive, og når det ender, så vil vi vende tilbage til vækst i de modne markeder også og forhåbentlig opleve den samme positive udvikling, som vi ser i de nye markeder," siger Stefan Oelrich.

Derfor er der også stort behov for, at Sanofi kan komme op med nye produkter, som kan kompensere for prispresset, og her mener Stefan Oelrich, at man er ved at komme efter resten af markedet. Efter flere opkøb og partnerskaber mener han nemlig, at Sanofi har skaffet de produkter, som skal til for at sikre den langsigtede vækst for selskabet.

Lancering af kombinationsmiddel fra Zealand har ikke levet op til Sanofis forventninger

Sanofi med voldsom kritik af Novo Nordisk

Sanofi sælger fabrik med 450 ansatte til Stockholm-selskab 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også