Novo Nordisk har sat ekstra fart under amerikanske rabatter i 2017

Rabatter til amerikanske indkøbsorganisationer og sundhedsprogrammer har stjålet 64 pct. af Novo Nordisks bruttosalg i landet i 2017. Dermed har der i året været ekstra fart på rabatgivningen på det altafgørende marked, men den udvikling vil formentlig snart tage af, forudser analytiker.
Foto: /Ritzau Scanpix/Jens Nørgaard Larsen
Foto: /Ritzau Scanpix/Jens Nørgaard Larsen

Novo Nordisk blev i 2016 ramt af en markant nedtur som følge af et enormt - og for selskabet udforudset - pres på priserne i USA samt et øget behov for at tilbyde rabatter til amerikanske betalere. Det lagde en markant dæmper på væksten det år, og gav også modvind på aktiemarkedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også