MedWatch

Novo Nordisk har sat ekstra fart under amerikanske rabatter i 2017

Rabatter til amerikanske indkøbsorganisationer og sundhedsprogrammer har stjålet 64 pct. af Novo Nordisks bruttosalg i landet i 2017. Dermed har der i året været ekstra fart på rabatgivningen på det altafgørende marked, men den udvikling vil formentlig snart tage af, forudser analytiker.

Foto: /Ritzau Scanpix/Jens Nørgaard Larsen

Novo Nordisk blev i 2016 ramt af en markant nedtur som følge af et enormt - og for selskabet udforudset - pres på priserne i USA samt et øget behov for at tilbyde rabatter til amerikanske betalere. Det lagde en markant dæmper på væksten det år, og gav også modvind på aktiemarkedet.

Selvom selskabet efterhånden har vundet investorernes tillid tilbage, er der stadig problemer med væksten, og det amerikanske prispres ser også ud til at vare ved.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier