GSK og Pfizer er de mest indflydelsesrige på Twitter

I kampen om opmærksomheden på de sociale medier, er det af medicinalselskaberne GlaxoSmithKline og Pfizer dem, der slår bedst igennem, om end der også er plads til Novo længere nede af listen.
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Matt Rourke
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Matt Rourke

I en spritny rangering af medicinalselskabernes gennemslagskraft på Twitter, er det GlaxoSmithKline og Pfizer, som scorer bedst.

Det skriver FiercePharma.

Undersøgelsen af lavet af Owen Health, et marketingsbureau med speciale i life science-industrien, blandt 22 farmaselskabers Twitter-konti. De blev målt på en række faktorer som autoritet, rækkevidde og aktivitet på selskabernes Twitter-konti.

Både GSK og Pfizer fik en score på 75, hvor GSK særligt scorede højt på engagement såsom retweets og likes, mens Pfizer scorede højest på rækkevidde.

Set i forhold til dette, mener Dean Mattingly, Owen Healths direktør, at de farmaselskaber, som har stærke følgerskare nu bør lægge mere ind på at bygge de sociale medier ind i deres markedsføringsstrategi.

Novo Nordisk, med en score på 53, ligger på en delt 13. plads med AbbVie og tyske Merck. Helt i bunden af de 22 selskabers finder man Teva med en score på 24.

Amerikanske læger glemmer habiliteten på Twitter

Reklamesag mod MSD rejser nye spørgsmål 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også