MedWatch

Reklamesag mod MSD rejser nye spørgsmål

Det kan få vidtrækkende konsekvenser for hele den danske medicinalbranche, at MSD i Danmark for nylig fik en bøde for en ansats opslag på LinkedIn, mener advokat med speciale i life science.

Foto: Colourbox

Ansattes adfærd på sociale medier kan udgøre en risiko for danske medicinalvirksomheder.

Så meget står klart efter en nylig sag mod MSD under Etisk Nævn for Lægemiddelindustrien (ENLI). Her blev den danske afdeling af MSD (Merck i USA) idømt en bøde på 15.000 kr. plus moms på grund af en medarbejders opslag på det sociale medie LinkedIn om godkendelsen af Keytruda, der havde karakter af reklame for Keytruda. Derfor skal det leve op til nævnets reklamekodeks om blandt andet at være fyldestgørende og sagligt, hvilket ikke har været tilfældet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier