Kampagne på sociale medier skal skabe debat om adgang til ny medicin

Det går den forkerte vej med at få nye lægemidler anbefalet i Danmark, mener Lægemiddelindustriforeningen, Lif, der i en ny kampagne på sociale medier vil forsøge at råbe især politikerne op.
Ida Sofie Jensen, koncerndirektør i Lif, Lif lancerer i dag kampagnen ”Medicin til tiden”, der skal skabe debat om adgang til ny medicin. | Foto: Lif / Pr
Ida Sofie Jensen, koncerndirektør i Lif, Lif lancerer i dag kampagnen ”Medicin til tiden”, der skal skabe debat om adgang til ny medicin. | Foto: Lif / Pr

Færre og færre nye lægemidler bliver anbefalet af Medicinrådet i Danmark, og det er efterhånden så svært at få et lægemiddel i Danmark godkendt, at flere virksomheder opgiver at søge på forhånd.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også