Fruergaard ser ny model til europæisk prissætning

Mens iagttagere, politikere og life science-industrien forbereder sig på en revision af branchens rammevilkår i EU, skal Novo Nordisk-topchef Lars Fruergaard Jørgensen være branchens talerør i Bruxelles. I et interview med MedWatch sætter han nu ord på strategien, der kan sikre europæisk life science – og en ny prismekanisme, der skal sikre bedre markedsadgang.

Adm. direktør i Novo Nordisk, Lars Fruergaard Jørgensen, ser nu behovet for et opgør med nuværende teknologivurderinger og prismekanismer, hvis det europæiske marked skal blive attraktivt igen. Nu ser han en ny mulighed i EU. (ARKIV) | Foto: Valdemar Ren

BRUXELLES – De første tegn var små, husker Lars Fruergaard Jørgensen.

Nye produkter gik fra at blive udrullet på tværs af Europa til kun at finde vej til et udsnit af udvalgte lande. Faktisk strækker advarselstegnene sig mere end et årti tilbage – gennem en krig i Ukraine, en pandemi og tilbage til længe før han indtog rollen som øverste chef i Novo Nordisk.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement