Novo-topchef ser mulighed for ny forretningsmodel til medicinsalg

Novo Nordisks topchef, Lars Fruergaard Jørgensen, ser mulighed for en ny model til medicinsalg på den længere bane. En model, der kan forenkle distribueringen og prissætning af lægemidler, siger han til Børsen.
Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix
Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

Samarbejdet mellem det offentlige og de private medicinalselskaber under pandemien kan skabe grobund for en ny forretningsmodel for medicinsalg på den længere bane.

Sådan lyder det fra Novo Nordisks topchef Lars Fruergaard Jørgensen i et interview med Børsen.

Konkret peger han på, at måden, man sælger og distribuerer lægemidler på i dag, kan forenkles.

"Kan man forandre de modeller, så vi faktisk kommer ud og får fat i patienterne på en måde, hvor man får behandlet alle med en sygdom, så kan man prissætte på en helt anden måde og sælge det på en helt anden måde," siger Lars Fruergaard Jørgensen til Børsen.

Novo indgår forskningssamarbejde om blødermiddel

Novo Nordisk ser mangel på lave Wegovy-doser indtil andet halvår 2022 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også