GN og Demant tabte begge markedsandele hos amerikanske veteraner i november

WS Audiologys Sivantos og amerikanske Starkey gik frem hos den amerikanske salgskanal for høreapparater, Veterans Affairs.
Foto: Pr / Gn
Foto: Pr / Gn
af marketwire

Både Demant og GN gik tilbage i den offentlige amerikanske salgskanal for høreapparater, Veterans Affairs (VA), i november.

Det viser de seneste data fra salgskanalen.

Demants markedsandel - målt på andelen af det samlede salg - faldt til 19,1 pct. i november fra 19,7 pct. måneden før.

Imens bakkede GN’s markedsandel til 9,4 pct. fra 10,1 pct. i oktober.

Også markedslederen - schweiziske Sonova, der også rangerer som verdens største høreapparatproducent - tabte markedsandele i november, mens både WS Audiologys Sivantos og amerikanske Starkey gik frem.

WS Audiology, der for Sivantos øgede sine markedsandele pænt til 7,3 pct. fra 5,9 pct. i oktober, indledte i november salget af sit nye topprodukt Signia Integrated Xperience, der er en platform bestående af Signia Pure Charge&Go IX og Signia Silk Charge&Go IX.

Produkterne har særligt fokus på taleforståelse i forbindelse med gruppesamtaler i støjende miljøer, der ofte er et scenarie, der giver udfordringer hos brugere af høreapparater.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også