GN og Demant tabte begge markedsandele hos amerikanske veteraner i november
Både Demant og GN gik tilbage i den offentlige amerikanske salgskanal for høreapparater, Veterans Affairs (VA), i november.
Det viser de seneste data fra salgskanalen.
Demants markedsandel - målt på andelen af det samlede salg - faldt til 19,1 pct. i november fra 19,7 pct. måneden før.
Imens bakkede GN’s markedsandel til 9,4 pct. fra 10,1 pct. i oktober.
Også markedslederen - schweiziske Sonova, der også rangerer som verdens største høreapparatproducent - tabte markedsandele i november, mens både WS Audiologys Sivantos og amerikanske Starkey gik frem.
WS Audiology, der for Sivantos øgede sine markedsandele pænt til 7,3 pct. fra 5,9 pct. i oktober, indledte i november salget af sit nye topprodukt Signia Integrated Xperience, der er en platform bestående af Signia Pure Charge&Go IX og Signia Silk Charge&Go IX.
Produkterne har særligt fokus på taleforståelse i forbindelse med gruppesamtaler i støjende miljøer, der ofte er et scenarie, der giver udfordringer hos brugere af høreapparater.