Status quo hos Coloplast-konkurrent

Smith & Nephew A/S leverer et regnskab med milde stigninger på samtlige nøgletal.
AF CASPER HINDSE

Det danske datterselskab i det hæderkronede, britiske medicofirma Smith & Nephew kan fremvise en årsrapport, som på mange måder klinger af et enkelt ord: Kontinuitet. I hvert fald ligner årene 2013 og 2014 hinanden ganske godt på bundlinjen, viser firmaets seneste regnskab.

Smith & Nephew A/S, der er en direkte konkurrent til danske Coloplast, tjente således 50.000 kr. mere end året før. I alt 2,274 mio. kr. Bruttofortjenesten er samtidig steget med 1 mio. kr. til 45,73 mio. kr., og driftsresultatet med knap 100.000 kr. til 3,13 mio. kr.

Årsregnskabet kommer i en tid, hvor der ellers har været stille om moderselskabet Smith & Nephew. Som Medwatch tidligere har beskrevet, svirrede rygterne igennem det meste af 2014 om, at særligt amerikanske Stryker var interesseret i at købe Smith & Nephew. Imidlertid er handlen aldrig blevet til noget.

Et salg ville ellers være fordelagtigt for danske Coloplast, fordi det ville skabe ekstra opmærksomhed omkring sårplejemidler. Det er netop på dette felt, at Coloplast konkurrerer med Smith & Nephew, og den øgede opmærksomhed ville formentlig kunne skabe grobund for, at Coloplast kunne træde mere markant ind på markedet.

 Nordea anbefaler Coloplast-rival

 Coloplast-CFO: Masser af arbejde foran os

 Avis: Coloplast kan snart stå over for milliardopkøb

 Smith & Nephew leverer tocifret vækst 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også