Spinouts er ”som at sende en patient ud på en åben mark”

Spinouts udgør en gylden kilde til at få gang i erhvervslivet, fordi de med større sandsynlighed udvikler sig til vækstkometer. Men hvor bliver de af, og hvor meget skal der til? Leo Pharma forklarer, hvorfor medicinalselskabet endnu ikke har ladt nye virksomheder knopskyde.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Andelen af større, danske virksomheder, der arbejder strategisk med spinouts skal øges. Sådan lød et af tidligere erhvervs- og vækstminister Brian Mikkelsens initiativer, som i 2010 skulle hælde brændstof på den danske vækstmotor.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også