Novo Nordisk pays close attention to the payers

Drug companies are forced to consider the increasingly powerful payers in the US when pricing their products. “If we don’t get access to the right patients, our strategy will eventually collapse,” says Jakob Riis, Novo Nordisk’s EVP of China, Pacific & Marketing.
Foto: Mikkel Berg Pedersen
Foto: Mikkel Berg Pedersen
BY BENJAMIN WERNER CHRISTENSEN

Drug companies have to reassure payers that medicine costs will not rapidly increase in the short term, if they want commercial success in the long term, says Jakob Riis, who is EVP, China, Pacific & Marketing for Novo Nordisk, in an interview with MedWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også