Here are the main hurdles for Novo Nordisk

The Danish diabetes giant has presented the weakest sales growth in ten years. The main culprit is a decline in sales in North America.
Foto: Niels Hougaard
Foto: Niels Hougaard
by Viktor Brandt Kærgaard

Novo Nordisk has performed a negative adjustment of its expectations for 2014 following a modest sales growth of just 7% in Q1. The sales growth is the weakest in ten years and the reason for the disappointing result is to be found overseas, where the company’s diabetes business grew by just 1% in the quarter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også