MedWatch

Lundbeck: Employers show an interest in alcohol pill

It requires sound scientific data and a strong initial effort to convince a certain group of doctors as Lundbeck prepares to market its new pill against alcohol dependence.

Foto: Colourbox, genrebillede

First depth, then width, seems to be Lundbeck’s marketing tactic for its new alcohol drug, Selincro. The pill has just been launched in Norway, Poland, Finland and the Baltic countries and during the course of this year the presence of the drug is to be expanded further.

“In terms of marketing the novelty of the treatment plays a part. It is the first approved drug for reducing consumption, as other medicines are focused on making the patient cease drinking completely.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Genmab-partner trækker sig fra samarbejde

Abbvie ønsker ikke længere at udvikle en fælles kræftkandidat med Genmab, men biotekselskabet skal stadig betale royalites af et eventuelt fremtidigt salg ved kommercialisering.

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier